У дизайнерів є багато можливостей, щоб перетворити звичайну торгову точку на музей, дворець, бункер або будуар сюрреалізму. Чи це впливає на збільшення продаж невідомо, але на імідж марки працює точно: більшість таких магазинів потрібно тільки один раз побачити, і вони запам’ятаються на завжди.
І так, намбер 1 – магазин
Camper Гранада (Іспанія)Іспанська марка взуття прославилась тим, що запрошує до співпраці найрізноманітніших дизайнерів інтер’єру, від початківців до «суперстар» в своїй галузі, щоб кожен її магазин відрізнявся від попереднього і був достойний обговорюватись пресою та публікою. Не стала виключенням нова точка Camper в Гранаді. На дуже скромній за розмірами площі (48 кв.м) дизайнеру Жоакіну Торресу вдалось створити ефектний, яскравий і динамінчий інтер’єр. В проекті було використано тільки 2 кольори – червоний та білий і декілька матеріалів – вініл, дерево, скло. Але головним в цьому проекті стали не кольори і матеріали, а форми – обтічні, пластичні, органічні: всі полки, прилавки, сидіння являють собою одну скульптурну композицію.
Намбер 2 – магазин
Kelly Wearstler Лос Анджелес (США)Келлі Уестлер один з кращих інтер'єрних дизайнерів сучасності. Від недавна вона тажож почала випускати лінії одягу, прикрас, аксесуарів і відкриває магазини міксуючи в них предмети найрізноманітнішого призначення і цінових категорій. Ну і, звичайно, демонструє таким чином свій талант дизайнера і декоратора. Інтер'єр її першого магазину на Мелроуз-авеню наповнений зістареними дзеркалами, блискучим металом, мрамором і активним малюнком. Латунні, дерев’яні, мраморні, гіпсові, кам’яні, пластикові людські фігури, торси, руки, ноги заповнюють магазин і служать як манекени для прикрас і як тримачі нарядних клатчів. Все до останнього цвяшка кричить тут: “Я також від Келлі Уестлер!»
Ззовні фірмовий почерк дизайнера такий ж очевидний: овальний вхід увінчаний блискучою латунною кулею, дверна ручка прикрашена великим напівдорогоцінним камінням, а через вузькі вікна-вітрини на вулицю доносяться відголоси інтер’єрного безумства.
Намбер 3 –
магазин Coach Токіо (Японія)В своїх перших торгових точках американська шкіряна компанія виставляла товар на дерев’яних полках майже бібліотечного виду. З того часу пройшло майже пів століття, і асортимент розширився до ювелірних прикрас, купальників і сонячних окулярів – але багатонаціональна команда архітекторів вирішила воскресити стару ідею систематизованих полок і зробила це в новому магазині Coach на відомій токійській торговій вулиці Омотесандо. Архітектори перетворили всю площу фасаду в одну велику вітрину , складену з перемішаних «ялиночкою» 210 скланих секцій-ящиків. Якщо дивитись з вулиці, то можна переглянути одним поглядом весь асортимент, причому в кожного предмета є свій скляний ящичок. А при погляді зсередини ця вітрина-фасад виглядає активним фоном для товарів, виставлених в самому торговому залі, а також дозволяє натовпу людей на вулиці ставати частиною внутрішнього простору. Самі автори характеризують свій проект тільки двома словами: «логіка і магія».
Намбер 4 –
Bambini kids Вена (Австрія)Магазин модного дитячого одягу дизайнер Денис Козутич збудував на своїх враженнях від дитячих казок - починаючи від старого чорно-білого «Чарівника країни Оз» до футуристичних жюльвернівських утопій. Спогади привели його до створення фантастичного світу, одночасно романтичного і лякаючого, а також захоплюючого. В магазині немає ніяких звичних дитячих «дурничок» , і навіть вибраний основний колір – сірий в різних відтінках – відрізняється від звичних в таких місцях рожевого і голубого. На стінах і підлозі - буйство фантастичних квітів, які відрізняються за розміром і яскравістю – маленькі і яскраві на шпалерах, великі, але бліді на коврах. Атмосферу чарівної казки нагнітають сюрреалістичні об’єкти – карниз з ліпниною з величезними грибами, карамельками і грушами, а також диванчики в формі бананів, полуниці, лимонів і слив. Серед цього неочікуваного буйства фантазії навіть дорослі почувають себе трохи дітьми. Діти ж, навпаки, можуть побути трохи дорослими – до їхнього дитинства віднеслись дуже серйозно.
Намбер 5 – магазин
Paul Smith No.9 Лондон (Великобританія)Пристрасть сера Пола сміта до вінтажних меблів і інтер’єрної теми добре відома – він славиться тим, що відвідує барахолки, вишукуючи там цікаві речі, і прикрашає кращими з них свої магазини по всьому світу. Але головні скарби відправляються в фірмовий інтер’єрний магазин в Лондонському районі Мейфер , який у вересні 2013-го пережив друге народження. Тепер в ньому продають не тільки шпалери в кольорову полоску і перетянуті в фірмову оббивку крісла, а й жіночу та чоловічу лінії одягу. Але головне не це. Головне – що інтер’єр магазину являється втіленням ексцентричного сучасного британського смаку. Все там живе, несподіване і безшабашне: сходи вималювані в кобальтово-синій і прикрашена рожевими полосками, прохід між залами яскраво-зелений, а стіна у відділі жіночого взуття покрита 30 000 кубіками доміно. Навіть від екстер’єра за кілометр несе Полом Смітом: панелі фасаду і балюстрада вздовж другого поверху виготовлені з чугунних листів, а малюнок на них малював сам дизайнер.
далі буде...